pátek, dubna 22, 2016

Playlist for the dead


Patří-li knihy jako Hvězdy nám nepřály, Fangirl, Dopisy na konec světa nebo jiný realistický YA příběh mezi vaše oblíbené, tak teď zpozorněte. Playlist for the dead od Michelle Falkoff by mohla být kniha přesně pro vás. Já takovéhle knihy příliš často nečtu a nemám je ani v oblibě a proto fakt, že jsem Playlist for the dead přečetla zalíbil se mi, vypovídá o tom, že za to kniha stojí. Možná to není ten nejoriginálnější příběh pod sluncem, ale dokáže zajmout a stáhnout vás do děje. 

Sam a jeho nejlepší kamarád Hayden byli nerozlučná dvojka. Pak ale přišla nečekaná smrt a Samovi v zbyl v rukou pouze dopis na rozloučenou a USB se zvláštním playlistem. Díky němu prý pochopí, proč. Sam se tak pomalu začíná smiřovat se smrtí nejlepšího kamaráda a odhalovat vše, co za tím stálo. Hayden totiž skrýval tajemství, která ani Sam nevěděl. K tomu se Samem kdosi komunikuje prostřednictvím Haydenova účtu v online hře a všem, kteří Haydena šikanovali začínají díl zvláštní věci. Kdo za tím stojí a proč?

Ke knize jsem dostala zcela náhodou. Nebudu chodit kolem horké kaše. Líbila se mi obálka. Anotaci jsem až takovou pozornost nevěnovala. Naštěstí to dopadlo dobře a knihu jsem si užila. Jak už to u knih, které čtu, bývá, zpočátku jsem si nebyla zcela jistá, zdali jsem sáhla po správné knize. Playlist for the dead začíná velice pomalu, ale s každou novou kapitolou autorka odhaluje nové a nové informace a kniha tím získává na čtivosti. Jakmile navíc trochu  nahlédnete pod slupku a začnete vidět příběh i z Haydenova pohledu, nedostanete tuhle knihu z ruky.

Jediným mínusem je fakt, že ačkoliv se nejedná o nijak veselou knihu, tak mi na ale nepřišlo ani nic extra dojemného. Zcela běžně mě dokáží knihy rozbrečet, ale tahle to nedokázala. Michelle Falkoff sice umí skvěle popsat pocity, ale s pocity čtenáře si pohrát neumí. V tomhle ohledu jsem čekala něco více "TFIOSovského", ale bohužel. 

Playlist for the dead vidím jako velmi příjemnou a krátkou oddechovku, od které si čtenář předem nic neslibuje. Jde o takový lepší průměr a milovníci vyloženě takovýchto příběhu jí určitě velmi ocení. 

Název: Playlist for the dead
Série: Samostatná kniha
Autor: Michelle Falkoff
Datum vydání: 27, ledna 2015
Datum vydání v ČR: Nechystá se
Počet stran: 288
Nakladatelství: Harper Teen

Koupit knihu
Previous Post
Next Post

post written by:

0 komentářů:

Děkujeme za komentář.